e shtunë, 30 tetor 2010

Ligjërimi populist stigmatizon myslimanët europianë


Thomas Hammarberg*

Vendet e Europës, të ngërthyer nga deficititet buxhetore, përballen me një tjetër krizë: atë të thërmimit të vlerave humane. Rritja e intolerances përkundrejt myslimanëve është njëra prej këtyre simptomave. Referendumi zviceran që ndaloi ndërtimin e minareve nuk përbën një rast të veçantë: anketat në disa shtete europiane tregojnë se për myslimanët dhe kulturën islame bartet imazh negativ, ndërkaq që ata frymëzojnë frikë dhe dyshim.

e premte, 29 tetor 2010

Keqkuptimet mbi ‘radikalizmin islamik’ në Ballkan.


Besnik Sinani

Në shtator të këtij viti, gazeta The Washington Post raportonte rritjen e prezencës së Islamit radikal në Ballkan dhe vetëm pak ditë më parë, National Public Radio (NPR) në SHBA, lidhte përhapjen e Islamit radikal ne Ballkan, duke marë si shembull Bosnjen dhe Kosovën, me varfërinë ekonomike të rajonit dhe investimet në ndërtimin e xhamive nga vende si Arabia Saudite.

e mërkurë, 27 tetor 2010

Seminar mbi nacionalizmin ne Ballkan

Në datat 28 dhe 29 tetor do të zhvillohet në qytetet Milano dhe Trento seminari me titull, Ballkani: lindja e nacionalizmit dhe shpikja e Tjetrit. Ky event organizohet nga UAMI (Unioni i Shqiptarëve Muslimanë në Itali) në bashkëpunim me ‘Osservatorio Balcani e Caucaso’.
Referuesit te këtij seminari janë:

Artan Puto, profesor historie në universitetin Marin Barleti, në Tirane
Nathalie Clayer, kërkuese në CNRS - laboratoire études turques et ottomanes – autore e studimeve të ndryshme mbi Ballaknin ndçr të cilët edhe libri Aux origines du nationalisme albanains. La naissance d'une nation majoritairement musulmane en Europe, Karthala, Paris 2007.
Luisa Chiodi, drejtoreshë e qendrës ‘Osservatorio Balcani e Caucaso’.
Luigi Bruti Liberati, profesor historie bashkëkohore në universitetin e Milanos.

e martë, 26 tetor 2010

Istighfari: Parabola e Imam Ahmedit dhe Bukëpjekësit


Mahmud Abdullah


Istigfari, kërkimi i faljes nga Zoti, është midis akteve më të lavdërueshme për besimtarët. Ai është një vetëdije e ndërgjegjes së gjynaheve dhe gabimet gjithashtu si një dëshirë për ti penduar për to. Në fakt, shumë vargje kur’anore flasin për nderin e rezervuar për ata të cilët posedojnë këtë virtyt dhe i premton ato një shpërblim të menjëhershëm në këtë botë dhe gjithashtu në atë që vjen.

e premte, 22 tetor 2010

Hoxhallaret dhe pushteti


Rezart Beka

Ngjarjet e ndodhura ne Komunitetin Musliman Shqiptar, dhe perfshirja e disa hoxhallareve ne to, kane ngjallur reagime te ndryshme dhe debate te shumta ne mes te muslimaneve. Shume njerez jane pozicionuar ne qendrime te ndryshme, pro dhe kundra, por, ajo qe duket se ka munguar ne analizen qe i duhet bere ketyre ngjarjeve, eshte nje vleresim i detajuar dhe i mireargumentuar ne lidhje me qendrimet qe fryma e sheriatit mban per raste te tilla. Vete imamet nuk kane ofruar deri me tani nje veshtrim te zgjeruar fetar per te mbrojtur veprimet e tyre, nderkohe qe edhe kritikat ndaj tyre kane qene me shume te fokusuar thjesht ne aspektin moral dhe pragmatik. Pa pretenduar se do te ofroj nje veshtrim te mjaftueshem fetar ne lidhje me kete, po perpiqem te sjell ne vemendje disa aspekte te qendrimeve qe kater imamet e fikhut kane mbajtur ndaj pushtetit politik te kohes, duke shpresuar se me kete do ti sherbej debatit duke u perpjekur te ofroj nje orientim me te drejte per argumentet fetare qe duhen kerkuar ne lidhje me realitetin fetar te krijuar tashme me pozicionimin e disa prej imameve tane ne organet drejtuese te KMSH-se. Shpresoj qe gjithcka te merret si keshille dhe si njefare nxitje per reflektim fetar, dhe qe efekti i nje trajtese te tille, te mos i kaloje caqet e qellimit per te cilin eshte shkruar: te ofroje nje spunto per zhvillimin e mendimit fetar ne funksion te realitetit ku jetojme.

e enjte, 14 tetor 2010

Shqipëria e panatyrshme


Doan Dani

Belgjika, Italia, Spanja, Britania, përballen me separatizmin e komuniteteve etnike, gjuhësore, fetare. Bosnja dhe Hercegovina kanë përjetuar ekstremin e konfliktualitetit që nuk pranon diversitetin. Ideja e Shqipërisë Natyrale, Etnike ose të Madhe rrugëton në një kah tjetër të kundërt me shtetet e mësipërme pasi mbështetet tek bashkimi dhe jo tek ndarja e territoreve.

e diel, 3 tetor 2010

Syzet ideologjike mjegullojnë historinë


Doan Dani


‹‹Nuk kam lindur në Venecie, as në Breshia, por në një tjetër botë, thuajse nën një diell tjetër›› shkruante Marin Beçikemi në Panegyricus serenissimo principi Leonardo Loredano [...] botuar në Venezia në 1506. Fragmenti i shkëputur nga humanisti shkodran qartëson të “pasionuarit” e sotëm rreth ekzistencës të një humnere mes vendlindjes së Beçikemit, pas rënies në sundimin osman, dhe vendit ku ai emigroi dhe vdiq. Pretendimit ‹‹Shënime udhtimi te arbëreshët, [...] Ata na tregojnë sot, se si ndoshta do të kishin qenë shqiptarët po të mos kishin pasë fatin e keq me ra në robnín shekullore›› te shprehur nga Adrian Ndreca në mbishkrimin e artikullit me titull Sikur vjen nga Shiroka, nuk mund të gjejmë përgjigje më koherente për faktin e thjeshtë së Beçikemi jetoi atë periudhë që filozofi i sotëm, në rrobat e historianit, mitizon. Qëllimi është të evidentohet vazhdimësia e kulturës perëndimore në trevat shqiptare të mesjetës, duke pretenduar një Shqipëri te qytetëruar me largim abuziv nga konteksti ballkaniko-mesjetarë nga ku Shqipëria nuk përjashtohet dot. Një herë që ky evidentim funksionon mund të damkoset sundimi osman si shkatërrues i vazhdimësisë natyrale, siç shpreh autori në fragmentin e sipërcituar. Beçikemit edhe dielli, elementi më i përbashkët, i duket i ndryshëm, imagjinojmë vazhdimin.